Vysokorychlostní trať Podřipsko je součástí vysokorychlostní železnice, která propojí Českou republiku se státy západní Evropy.
Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS Level 2.
Rychlé spojení: | RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem/Most – Drážďany |
Úsek: | Praha-Balabenka – Litoměřice |
Délka: | 57,9 km |
Maximální rychlost: | 320 km/h |
Provoz: | osobní vysokorychlostní vlaky osobní vlaky tažené lokomotivou rychlostí 200 až 230 km/h |
Územní rozhodnutí: | předpoklad 2023 |
Zahájení stavby: | předpoklad 2027 |
Uvedení do provozu: | předpoklad 2030 |
Úsek umožní zásadní zkrácení jízdních dob mezi Prahou hlavním nádražím a terminálem Roudnice nad Labem VRT (19 minut), respektive Lovosicemi a Litoměřicemi (do 32 minut). Jeho zprovoznění přinese již také zkrácení jízdních dob do Ústí nad Labem, respektive do Drážďan o 28 minut.