Aktuality
25.11.2023 – Sběr nebezpečných odpadů
! Pozor ! na podvodné SMS !
Dočasná změna autobusových linek 370, 372, 373
ZDIBY
od 14.11.2023 do 18.11.2023
Vážení cestující,
z důvodu opravy okružní křižovatky ve Zdibech dochází k následujícímu opatření na linkách PID
370, 372
Linky jsou ve směru do Prahy vedeny odklonem přes Klecany. Ve směru z Prahy přes Sedlec.
Do zastávek „Klecany, Zdibsko“ a „Klecany, D8 park“ zajíždí pouze vybrané spoje.
Ruší se:
- Zdiby, Výzkumný ústav – směr Praha
- Zdiby, U Parku – směr Praha
-
Klecany, Zdibsko – směr Praha pro spoje neobsluhující zastávku Klecany, D8 park. (zastávka zůstává v provozu pro část spojů)
373
Linka je ve směru do Prahy vedena odklonem přes Ďáblice.
Ruší se:
- Zdiby, Výzkumný ústav – směr Praha
- Zdiby, U Parku – směr Praha
- Zdiby, U Celnice – směr Praha
- Prunéřovská – směr Praha
- Počeradská – směr Praha
Na všech odklonových trasách nejsou zřízeny žádné dočasné zastávky.
Praha schválila VRT trať na severu města. Podmínkou je nový terminál a sporná spojka na Všetaty
Pražské zastupitelstvo schválilo aktualizované zásady územního rozvoje (ZUR), které počítají s koridorem vysokorychlostní tratě procházející metropolí.
Spojka jako podmínka
Trať povede Prahou tzv. severním vstupem rychlého spojení – západní trasou. V délce 9 527 metrů protne městské části Praha-Březiněves, Praha-Ďáblice, Praha 18, Praha 8 a Praha 9. Dosud byla tato území evidována jen jako územní rezerva.
Na vznik VRT má navázat nové nádraží Terminál Sever v Letňanech, které by se mělo stát důležitým dopravním uzlem.
Praha si v rámci ZUR vznik terminálu a z něj odbočující železniční tratě propojující vysokorychlostní trať s železniční tratí Praha – Neratovice uvedla jako svou podmínku pro další rozhodování o změnách v území.
Záměry VRT a propojení s tratí 070 označované jako Líbeznická spojka by se tak měly koordinovat.
Od Líbeznické spojky se očekává především přesun řady lidí z individuální dopravy do vlaků díky výrazné úspoře času. Přístup ministerstva dopravy a Správy železnic k jejímu vybudování byl zatím spíše odmítavý.
Delší tunel, žádná spojka
Sdružení téměř 30 měst a obcí Koridor D8 však poslalo letos v dubnu ministerstvu dopravy společnou pozici na podporu tohoto strategického dopravního uzlu. Nyní se tak spojkou musí SŽ opět zabývat.
Více na: www.zdopravy.cz => Praha schválila VRT trať na severu města

9.11.2023 – SANTINI – ŽIVOT A DÍLO – přednáška Stanislava Růžičky
Srdečně vás zveme na přednášku Stanislava Růžičky k 300. výročí úmrtí barokního architekta Jana Blažeje Santiniho Aichla, která se koná ve čtvrtek 9. listopadu 2023 od 17:30 hodin v Památníku Panenské Břežany.
Rezervace jsou možné na e-mailu pnuo@ompv.cz
Úspěch KD8 – Rada Středočeského kraje schválila vytvoření 2 pozic manažerů participace na KÚSK
Vážení,
SLAVÍME! Rada Středočeského kraje schválila vytvoření 2 nových pozic manažerů participace na Krajském úřadě Středočeského kraje.
Je to výsledek naší dlouhodobé snahy a přesvědčení, že tato pozice má v organizační struktuře kraje své místo a opodstatnění:
- během dubna 2024 jsme ve spolupráci Úradom Splnomocnence vlády SR pre rozvoj občianskej spoločnosti zorganizovali cestu na Slovensko, kde tento model funguje na 5 krajských úřadech
- Současně byl pro Krajský úřad Středočeského kraje vypracován podkladový materiál, který se do přijatého usnesení výrazně propsal
Manažeři participace se zaměří na zlepšení komunikace a zapojení obcí i veřejnosti při přípravě významných projektů, kterých se kolem dálnice D8 plánuje opravdu velké množství.
Díky jejich práci bude možné efektivněji:
- Facilitovat veřejná setkání a jednání se všemi klíčovými aktéry.
- Mapovat potřeby obcí a veřejnosti a zohledňovat je při projektování.
- Vytvářet participativní scénáře a procesy, které zajistí dosažení konsensu.
- Optimalizovat projektovou komunikaci, včetně využití digitálních nástrojů.
(Podrobnosti najdete v zápisu zasedání Rady Středočeského kraje – žlutě vyznačeno, viz příloha.)
EO_Tisk 1708(2024)_manažeři participace
Současně se s jejich existencí počítá i ve schváleném zadání Územní studie regionu Podřipsko ve Středočeském kraji ze dne 22.8.2024: Je klíčové, aby ÚS Podřipsko reflektovala podněty z území a potřeby jednotlivých cílových skupin a aktérů území obdržené během participativního procesu. Participativní proces bude zajištěn Krajským úřadem Středočeského kraje a zpracovatel se zavazuje k zapracování výstupů či řádnému vypořádání podnětů z participativního procesu v rámci přípravy územní studie
Manažeři participace jsou velkým krokem vpřed. Dalším nezbytným krokem bude prosazení jejich metodického vedení alespoň v prvním roce jejich působení. I zkušeným odborníkům bude chvíli trvat, než plně pochopí specifika participace v takto komplexním prostředí.
Tak si držme palce!
S pozdravem a přáním hezkého dne
Ing. Martin Klečka, Ph.D.
předseda spolku měst a obcí kolem dálnice D8

- Podívejte se na první číslo Newsletteru VRT novinek
- Zpřístupnění GIS pro VRT a možnost podání připomínek ( 14.8.2024)
Nové výzvy MAS IROP – Bezpečná nemotorová doprava a cyklodoprava a MAS OP TAK – Technologie pro MAS

OPTAK
Operační program Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK)
Operační program, jehož řídícím orgánem je Ministerstvo průmyslu a obchodu, je zacílen na podporu malých a středních podniků v území MAS.
Pro území MAS Nad Prahou je alokováno 4,740 mil. Kč, které mohou podnikatelé využít pro modernizaci a zvýšení konkurenceschopnosti svého podnikání.
Minimální výše dotace v případě OP TAK je 125 000,- Kč, maximální pak 1 mil. Kč., tedy celkové výdaje projektů vždy v rozmezí 250 000 – 2 mil. Kč. Spoluúčast pro žadatele byla ŘO stanovena na 50 %.
U realizovaných projektů budou ze strany řídícího orgánu hodnoceny především následující přínosy pro podniky:
- A) Robotizace, automatizace a digitalizace (realizací projektu dojde k alespoň jednomu z následujících)
- fyzický úkon člověka nahrazen fyzickým úkonem stroje, který neslouží přímo k výrobě tzn. opracování vstupního materiálu nebo jeho tvorbě (např. automatické svařovací centrum s automatickým posunem obrobku či vložení/vyložení výrobku/materiálu atp., důraz kladen zejména na manipulátory, inteligentní sklady atd.), a ostatní případy snižující fyzickou náročnost práce
- spuštění, zastavení či zahájení úkonu bez zásahu člověka tzn. lidského úsudku (např. výrobní, mezioperační či administrativní vč. účetních úkonů – míněn např. výpočet základu ceny dle potřebného času na zakázku podle obdržené objednávky, automatické zastavení procesu při detekci chyby)
- digitalizace procesu vývoje výrobku (virtualizace např. CAD), systémová evidence skladových a materiálových zásob, el.příjem objednávek (nikoliv e-mail), pořízení IS (ERP/MES/APS apod.)
- B) Web, cloud, online prvky (realizací projektu dojde k alespoň jednomu z následujících)
- eshop – tvorba či aktualizace webových stránek s integrací skladového hospodářství/termínu dodání (skladové zásoby nebo výrobní kapacity = online propojení se systémem skladového hospodářství nebo systémem plánování výroby)
- cloud computing (např. dočasná licence pro 3D modeling zboží na eshop, pronájem)
- cloud (úložiště atp.)
- C) Infrastruktura (realizací projektu dojde k alespoň jednomu z následujících)
- komunikační infrastruktura – kabeláž, servery, převodníky, modemy, routery
- identifikační prvky – čarové/QR kódy, RFID, čtečky, tablety apod.
- výpočetní technika
- D) Integrace – povinné – integrace musí proběhnout alespoň na úrovni pořizované/ých a stávající/ch technologie/í nebo různých pořizovaných (např. výrobní technologie + data z výroby/plán výroby; eshop + skladové hospodářství; infrastruktura, identifikační prvky + IS; manipulátor + výrobní technologie/IS atp).
Pro splnění požadavků je vždy nutné splnit alespoň některou z položek spadajících pod A – C a současně D.
V MAS nad Prahou je výzva vyhlášena 31.10. 2023.
Pokud i vy chcete modernizovat svůj podnik, zvýšit svoji konkurenceschopnost, máte zajímavé nápady, neváhejte se na nás obrátit. Konzultace je vždy nezávazná a samozřejmě zdarma. Rádi Vám pomůžeme Vaše plány realizovat.






