Bašť

Oficiální
web obce
Obec: Bašť
Kraj: Středočeský
Okres: Praha-východ
Telefon : +420 722 907 834
+ 420 283 981 065

Aktuality

Dočasná změna autobusových linek 370, 372, 373

ZDIBY

od 14.11.2023 do 18.11.2023

Vážení cestující,

z důvodu opravy okružní křižovatky ve Zdibech dochází k následujícímu opatření na linkách PID

370, 372

Linky jsou ve směru do Prahy vedeny odklonem přes Klecany. Ve směru z Prahy přes Sedlec.

Do zastávek „Klecany, Zdibsko“ a „Klecany, D8 park“ zajíždí pouze vybrané spoje.

Ruší se:

  • Zdiby, Výzkumný ústav – směr Praha
  • Zdiby, U Parku – směr Praha
  • Klecany, Zdibsko – směr Praha pro spoje neobsluhující zastávku Klecany, D8 park. (zastávka zůstává v provozu pro část spojů)

373

Linka je ve směru do Prahy vedena odklonem přes Ďáblice.

Ruší se:

  • Zdiby, Výzkumný ústav – směr Praha
  • Zdiby, U Parku – směr Praha
  • Zdiby, U Celnice – směr Praha
  • Prunéřovská – směr Praha
  • Počeradská – směr Praha
Na všech odklonových trasách nejsou zřízeny žádné dočasné zastávky.

Praha schválila VRT trať na severu města. Podmínkou je nový terminál a sporná spojka na Všetaty

Pražské zastupitelstvo schválilo aktualizované zásady územního rozvoje (ZUR), které počítají s koridorem vysokorychlostní tratě procházející metropolí.

Spojka jako podmínka

Trať povede Prahou tzv. severním vstupem rychlého spojení – západní trasou. V délce 9 527 metrů protne městské části Praha-Březiněves, Praha-Ďáblice, Praha 18, Praha 8 a Praha 9. Dosud byla tato území evidována jen jako územní rezerva.

Na vznik VRT má navázat nové nádraží Terminál Sever v Letňanech, které by se mělo stát důležitým dopravním uzlem.

Praha si v rámci ZUR vznik terminálu a z něj odbočující železniční tratě propojující vysokorychlostní trať s železniční tratí Praha – Neratovice uvedla jako svou podmínku pro další rozhodování o změnách v území.

Záměry VRT a propojení s tratí 070 označované jako Líbeznická spojka by se tak měly koordinovat.

Od Líbeznické spojky se očekává především přesun řady lidí z individuální dopravy do vlaků díky výrazné úspoře času. Přístup ministerstva dopravy a Správy železnic k jejímu vybudování byl zatím spíše odmítavý.

Delší tunel, žádná spojka

Sdružení téměř 30 měst a obcí Koridor D8 však poslalo letos v dubnu ministerstvu dopravy společnou pozici na podporu tohoto strategického dopravního uzlu. Nyní se tak spojkou musí SŽ opět zabývat.

Více na: www.zdopravy.cz  => Praha schválila VRT trať na severu města

Úspěch KD8 – Rada Středočeského kraje schválila vytvoření 2 pozic manažerů participace na KÚSK

Vážení,

SLAVÍME! Rada Středočeského kraje schválila vytvoření 2 nových pozic manažerů participace na Krajském úřadě Středočeského kraje.

Je to výsledek naší dlouhodobé snahy a přesvědčení, že tato pozice má v organizační struktuře kraje své místo a opodstatnění:

Manažeři participace se zaměří na zlepšení komunikace a zapojení obcí i veřejnosti při přípravě významných projektů, kterých se kolem dálnice D8 plánuje opravdu velké množství.

Díky jejich práci bude možné efektivněji:

  • Facilitovat veřejná setkání a jednání se všemi klíčovými aktéry.
  • Mapovat potřeby obcí a veřejnosti a zohledňovat je při projektování.
  • Vytvářet participativní scénáře a procesy, které zajistí dosažení konsensu.
  • Optimalizovat projektovou komunikaci, včetně využití digitálních nástrojů.

(Podrobnosti najdete v zápisu zasedání Rady Středočeského kraje – žlutě vyznačeno, viz příloha.)

EO_Tisk 1708(2024)_manažeři participace

Současně se s jejich existencí počítá i ve schváleném zadání Územní studie regionu Podřipsko ve Středočeském kraji ze dne 22.8.2024: Je klíčové, aby ÚS Podřipsko reflektovala podněty z území a potřeby jednotlivých cílových skupin a aktérů území obdržené během participativního procesu. Participativní proces bude zajištěn Krajským úřadem Středočeského kraje a zpracovatel se zavazuje k zapracování výstupů či řádnému vypořádání podnětů z participativního procesu v rámci přípravy územní studie

Manažeři participace jsou velkým krokem vpřed. Dalším nezbytným krokem bude prosazení jejich metodického vedení alespoň v prvním roce jejich působení. I zkušeným odborníkům bude chvíli trvat, než plně pochopí specifika participace v takto komplexním prostředí.

Tak si držme palce!

S pozdravem a přáním hezkého dne

Ing. Martin Klečka, Ph.D.

předseda spolku měst a obcí kolem dálnice D8

© 2024 Bašť - všechna práva vyhrazena | Webdesign: wp4you.cz |